Satsar nytt i hemleverans

Ny teknik ger snabbare och varmare burgare för hemleverans, räknar Max med när man i samarbete med Deliverect satsar på utveckling inom kategorin.

 Som första restaurangkedja i Sverige inleder Max burgers ett samarbete med teknikföretaget Deliverect, meddelar företaget.
Beställningar via Foodora och Uber eats registreras och bekräftas direkt i restaurangen. Det gör att maten kan levereras snabbare och tillagas i rätt tid innan avhämtning, menar Max.

– Helt klart efterfrågar fler kunder idag hemleverans, inte minst med anledning av den pågående pandemin. För oss är införandet av Deliverect även en del i en långsiktig satsning på hemleverans som inleddes redan 2008, säger Henrik Jacobson, strategisk projektledare hos Max.

Tidigare har beställningar för hemkörning via partners som Foodora och Uber eats kommit in till restaurangerna via en separat process. I restaurangen måste sedan personalen manuellt hantera beställningen.
Beställaren får bekräftelsen först efter detta manuella steg.

Integrationen mellan Deliverect och Max orderhanteringssystem gör att beställaren nu får sin order bekräftad direkt och att ordern automatiskt går till köket för tillagning några minuter innan upphämtning. Resultatet blir mindre manuell hantering och mer kvalitetssäkrade leveranser till kunden, berättar Max.

– Vi  vill ge personalen de tekniska förutsättningarna för att möta kunden på bästa möjliga sätt. När vi nu integrerat Deliverect i våra system blir väntetiderna kortare och leveranserna mer träffsäkra, förklarar Johnny Bröms, IT-chef hos Max.
Efter att med goda resultat ha testat systemet på tre restauranger i sommar rullas nu Deliverect ut till alla de Max-restauranger som erbjuder hemleverans via Foodora och Uber Eats.

Max satsar på ny teknik när det gäller hemleveranser – snabbare och varmare gäller. | Foto: Pressbild

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.