Naturliga läskedrycker är Törsts profilområde

Naturliga läskedrycker är Törsts profilområde
Tre naturliga läskedrycker – Törsts profil när man nu lanserar sina tre första produkter. Foto: Pressbild Törst
Törst lanserar sig nu med tre produkter och profilerar sig på temat läsk med naturliga ingredienser och enbart vad man kallar ”riktiga råvaror”.

Törst lanserar sig nu med tre produkter och profilerar sig på temat läsk med naturliga ingredienser och enbart vad man kallar ”riktiga råvaror”.

Satsningen på Törst föddes ur situationen där vi erbjuds hallonsoda utan hallon, fosforsyra eller citronsyra istället för citron och invecklade innehållsdeklarationer, förklarar grundaren Ludvig Brydolf.
– Vi tänkte att det måste finnas ett bättre sätt att göra läsk på, säger Brydolf.
– Ett sätt som är ärligt, transparent och rättvist längs hela värdekedjan och där slutkonsumenten kan lita på att vi har gjort jobbet.

Törsts profil är läskedrycker, fria från tillsatser och aromer. Istället tillverkas de av bland annat sicilianska citroner, vaniljstänger från Madagaskar och äkta kolanöt. Därför har de kunnat märkas med Ä-märket.
– Det är väldigt kul att Törst visar att läsk inte behöver bygga på fejkade smaker och färgämnen. Den kan faktiskt vara gjord på äkta varor, säger Björn Bernhardson, verksamhetsledare i konsumentföreningen Äkta vara, som står bakom märkningen.

– Som producenter är det vi som styr tillverkningsprocessen, bygger upp leverantörsrelationer, väljer ut råvaror och utvecklar goda smaker. Det tycker jag medför ett ansvar att också göra val som är bra för odlare, planeten och slutkonsumenten, menar Ludvig Brydolf.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil