Scan satsar stort på Sweden Rock igen

Sweden Rock Festival | Fotograf: Johan Lindqvist
Scan satsar även i år stort på Sweden Rock och vill profilera sig rejält på vad som nu för tiden är Skandinaviens största rockfestival.

För andra året i rad är Scan på plats på Sweden Rock och erbjuder festivalbesökarna sommarens grymmaste korvmeny med klassiska hits som ”(Don’t fear) the Grillkorv”, ”Kokt in the water” och ”Run to the grills”, skriver Scan i en pressrelease och påpekar att det ”självklart” handlar om till 100 procent svenskt kött.

Scans korvkoncept ”Korv & Bread” inleder nu sin tredje sommarsäsong med korvhubbar som erbjuder snabba och goda korvrätter när man som bäst behöver det i Sommar-Sverige. Korv & Bread kommer att finnas på plats i Åre och Sälen och på populära sommarplatser som Kolmården, Skara sommarland och Furuvik samt även under tennisveckan i Båstad, meddelar Scan.

– Vi ser verkligen fram emot att få träffa alla härliga festivalbesökare och bjuda dem på ett riktigt gott och bra mål mat under festivalen. Rock in – Korv out, säger Camilla Zander hos HK Scan Foodservice.

Förutom korvhubbarna finns även lufttorkade charkuterier och köttdetaljer från Scan på utvalda restauranger på festivalområdet. 
Och Scans lillebror Bullens, som fyller 70 i år, erbjuder korv från sina mobila korvvagnar. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stärker positionen inom färdigmat

Atria Sweden AB har tagit ett stort steg framåt genom att förvärva hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh från Lantmännen Cerealia. Gooh är en ledande aktör inom kylda färdigrätter i den svenska dagligvaruhandeln, med en imponerande marknadsandel på cirka 25 procent.

Årets Storbolags-VD 2023

avid von Laskowski, vd för Picadeli och Greenfood Group, prisas för sitt värderingsdrivna ledarskap och banbrytande arbete inom hållbarhet och tillväxt. Hans insatser sträcker sig bortom affärsmässig framgång och har gjort Greenfood till en ledande aktör.

ATG redovisar högre vinst

ATG, det ledande spelföretaget inom hästspel, rapporterade en imponerande ökning av rörelsevinsten för det fjärde kvartalet enligt deras bokslut för 2023. Vinsten steg till 546 miljoner kronor.

Implementerar återvunnen plast

Spendrups tar ännu ett steg mot hållbarhet genom ett samarbete med förpackningsleverantören Trioworld. Tillsammans har de beslutat att övergå till användningen av 30 procent konsumentåtervunnen plast i all sträck- och krympfilm

Återkallar Garant tropisk juice

Axfood har inlett en återkallelse av Garant Tropisk Juice efter att plastpartiklar upptäckts i vissa förpackningar. Produkten återkallas med bäst före-datum den 19 april 2024.

Ica Knuten möts av onödig kritik

Ica Knuten i Nyköping har tagit ett vågat steg i sin strävan att förnya kundupplevelsen genom att erbjuda livekonserter i butiken under helgerna. Men den nya satsningen har inte mötts av enbart positiva reaktioner från kunderna.

Här är ohälsotalet lägst i Sverige

En nyligen genomförd analys av Essity visar på en avtagande nedgång. Stockholms län toppar listan över minst antal ersatta sjukdagar, medan Västernorrlands län befinner sig i motsatt ände.

Tar stormarknad till stadsdelen

Coop fortsätter sin satsning på stadsdelen Ladugårdsängen i Örebro genom att införa sitt största stormarknadskoncept. Tio år efter sin ursprungliga etablering i området väljer kedjan att växla upp sin närvaro.

The Body Shop stänger butiker

Skönhetskedjan The Body Shop står inför en tuff tid då de tvingas stänga hälften av sina nära 200 butiker i Storbritannien. Orsaken till denna drastiska åtgärd är att kedjan hamnat under tvångsförvaltning.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil