15 minuter och 15 nya butiker

15 minuter och 15 nya butiker
Foto: Foodora
Foodora skärper nu retoriken i satsningen på sina lagerbutiker för livsmedelsleveranser och tar sikte på en leveranstid på 15 minuter.

Foodora skärper nu retoriken i satsningen på sina lagerbutiker för livsmedelsleveranser och tar sikte på en leveranstid på 15 minuter.

Butikstrender har tidigare berättat om Foodoras satsning på vad man kallar ”matbutiker”, en sorts lager varifrån man distribuerar livsmedel och råvaror.
Siktet är – efter en start i några städer – att inom överskådlig tid öppna ytterligare 15 matbutiker i svenska städer.

En leveranstid på 15 minuter är vad man nu lanserar som sitt främsta argument i konkurrensen med andra företag inom sektorn.
– Vi levererar hem livsmedel snabbare än alla andra alternativ, även gentemot att du själv skulle ge dig ut och handla. Redan i dag och inte minst på sikt kommer folk inte acceptera att vänta i dagar på att få hem sin mat, säger koncernchefen Hans Skruvfors i ett mejl till SvD.

Samtidigt tar konkurrenter till Foodora andra vägar inom livsmedelsbranschen.
Både Wolt och Uber eats har inlett olika format av samarbeten med Ica.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil