”Sämsta dagen kring julhandeln”

”Sämsta dagen kring julhandeln”
Foto: Mostphotos

Under onsdagen genomfördes Singles day. En dag för kap? Nja… Prisjakts jämförelser visar att priserna sjönk med 0,51 procent under Singles day 2019.

När de riktiga dagarna för köp och handel inte räcker till får man skapa konstgjorda dagar för att speeda upp konsumtionen.

Kungen av hittepå-dagar i väst är Black friday och prinsen från öst är Singles day som genomförs 11 november (du vet 1 1 1 1…)

Dessutom finns i konstgjorda hyllan även Cyber monday för att ta den tredje platsen på prispallen.

Prisjakt – jämförelsesajten – har jämfört priserna på Singles day 2019 och konstaterar att det inte handlar om några klipp.

På totalen sjönk priserna 0,51 procent vid Singles day 2019 – att jämföra med den svarta fredagen då priserna i snitt sjönk med 5,97 procent.

Fakta/Prishistorik, Singles day 2019
Mobiltelefoner:
 12,99% av produkterna gick upp i pris, 42,69% gick ned och genomsnittlig prisnedgång var 0,64%
Hörlurar: 11,14% av produkterna gick upp i pris, 25,92% gick ned och genomsnittlig prisnedgång var 0,56%
TV-apparater: 16,03% av produkterna gick upp i pris, 45,12% gick ned och genomsnittlig prisnedgång var 1,98%
Jackor: 18,11% av produkterna gick upp i pris, 23,62% gick ned och genomsnittlig prisökning var 1,58%
Bärbara datorer: 19,73% av produkterna gick upp i pris, 25,76% gick ned och genomsnittlig prisökning var 1,63%
Löparskor: 19,5% av produkterna gick upp i pris, 27,56 % gick ned och genomsnittlig prisökning var 1,35%
Belysning: 19,12% av produkterna gick upp i pris, 20,12% gick ned och genomsnittlig prisnedgång var 0,07%
Parfym: 21,71% av produkterna gick upp i pris, 47,55% gick ned och genomsnittlig prisnedgång var 1,04%
Tangentbord: 11,64% av produkterna gick upp i pris, 30,67% gick ned och genomsnittlig prisökning var 2,25%
Möbler: 21,41% av produkterna gick upp i pris, 11,74% gick ned och genomsnittlig prisökning var 0,84%
(Källa: Prisjakt)

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Löneavtal klart hos Coop till 2023

Löneavtal klart hos Coop till 2023

Det blir löneökningar på totalt 1 354 kr för avtalsperioden och mest till de som tjänar minst när nu Handels förhandlat färdigt för Coops anställda.

Scan och Foodora i julsamarbete

Scan och Foodora i julsamarbete

Foodora och Scan inleder ett samarbete i Stockholm vid jul där man erbjuder stockholmarna en matkasse med leverans under samma dag och inom en timme.

Mycorena vinner Utstickarpriset

Mycorena vinner Utstickarpriset

När Polarbröd för nionde året delar ut Utstickarpriset går det till startupen Mycorena för en metod att tillverka svampprotein av livsmedelsrester.

Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Franska kedjan Monoprix söker sig utomlands och vill bland annat etablera sig i Sverige och sälja bland annat hälsosamma och hållbara livsmedel.

Var tredje planerar färre julklappar

Var tredje planerar färre julklappar

32 procent av dem som svarat i en ny undersökning tänker köpa färre julklappar än tidigare – och fler kvinnor kan tänka sig ge bort begagnat.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.