Grekisk matmagi i ny reklamfilm

Grekisk matmagi i ny reklamfilm
Foto: Fontana
När Fontana berättar om sin nya svenska grillost sker det med en film som bjuder på ”en makalös historia om kunskap, engagemang, kärlek och ost”.

När Fontana berättar om sin nya svenska grillost sker det med en film som bjuder på ”en makalös historia om kunskap, engagemang, kärlek och ost”.

Om huvudkaraktären i Fontanas nya reklamfilm Call the Greek är själva greken, är det ändå produkten som är hjälten. Fontana Svensk Grilloumi är en norrländsk grillost som Fontana tagit fram i samarbete med Norrmejerier. Grilloumi lanserades först i en grekisk variant efter eget familjerecept redan 2010. Att skapa en komplett Grilloumifamilj med grekisk och svensk grillost har länge varit en dröm för Fontanas grundare Frixos Papadopoulos. Sonen Loizos Papadopoulos, vd för familjeföretaget och bror till Corina, sammanfattar satsningen:
– Vi vill lyfta fram den kunskap, tradition och kärlek våra föräldrar bidragit med genom att starta Fontana. Vår familj har alltid varit smaksökare och har alltid haft humor och matglädje i fokus. Så tänker vi fortsätta. Just nu gör vi det genom en film.

Reklamfilmen, som kommer att börja synas under april, visar på ett humoristiskt sätt hur Fontana sedan 1978 tagit goda produkter från Medelhavet norrut.
Filmen är byggd på den imaginära myten om The Greek, mannen från havet som färdas norrut för att hjälpa det svenska folket i köket. The Greek är inte bara en härlig kille i badbyxor (eller kockrock), han personifierar också Fontanas historia.
– Med filmen Call the Greek vill vi sprida glädje och matlust och berätta vår historia med glimten i ögat, säger marknadsansvariga Corina Papadopoulou.
– The Greek är en rolig figur, men också en symbol för Fontanas samlade kunskap. I över 40 år har vi berikat det svenska köket genom att dela med oss av halloumi, fetaost, grekiska oliver och olivolja. Nu lanserar vi en svensk Grilloumi och ville passa på att bygga varumärket genom en film som gör avtryck.

Call the Greek kommer att kunna ses på digitala skärmar, i butiksnära miljöer och spridas i sociala medier med start vecka 15.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil