Froosh byter design tillfälligt på flaskor

Froosh byter design tillfälligt på flaskor
Ny design på Froosh under en begränsad tid, berättar Fazer idag. Foto: Pressbild Fazer
Froosh väljer en somrigare layout på fyra flaskor under en period från nu i maj och tills de 250 ml-flaskor det gäller tar slut i butiker och i lager.

Froosh väljer en somrigare layout på fyra flaskor under en period från nu i maj och tills de 250 ml-flaskor det gäller tar slut i butiker och i lager.

Under maj lanserar Froosh en ny design på fyra av sina olika flaskor (se bilden) där de framträdande fruktikonerna designats om till att likna somriga emojier.
Froosh har taglinen ”it’s just fruit” och nu inför sommaren byter fyra av smakerna design tillfälligt.

De fyra smaker det gäller är mango & apelsin, blåbär & hallon, persika & passion och ananas samt banan & kokos fått den nya layouten.
Etiketterna det handlar om finns på 250 ml-flaskorna i butik och så länge lagret räcker.

– Våra fina fruktikoner har fått en designuppdatering och blivit emojier. Under sommaren kommer de att vara i fokus på några av våra etiketter, konstaterar Julia Weijola hos Froosh.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

Rättelse: Skapar en ny enhet

Tolv av Lekias 170 handlarägda butiker i Sverige och Norge genomför en koncernbildning inom Lekia. Den nya koncernens namn är Lekledaren.

Jättesatsning av Löfbergs i Karlstad

Familjen Löfberg, som äger kafferosteriet med samma namn, gör nu en jättesatsning i Karlstad med, bland annat, ett nytt stort kafferosteri.

Ny formel ska hjälpa med klappar

En ny formel ska hjälpa oss att köpa rätt julklappar, något som enligt en undersökning oroar väldigt många svenskar.

Nya EU-regler för förpackningar

EU har antagit nya regler för förpackningar och avfall från förpackningar. Samtidigt skapar man ett förbud mot s k ”evighetskemikalier”.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil