”Svårt bedöma vad som beror på vad”

”Ett minskat kundantal” hos Gekås.. | Foto : Jesper Molin
Gekås vd Patrik Levin säger att det än så länge är svårt att reda ut orsakssammanhang men att man i dagsläget ser ”ett minskat kundantal” hos Gekås.

Höga drivmedelspriser och rekordnivåer både för diesel och bensin bör rimligen drabba ett varuhus som Gekås i Ullared där hela konceptet bygger på att människor åker långa vägar för att handla där.
I en intervju hos ehandel.se säger Gekås vd Patrik Levin att han hoppas att priserna på Gekås och det han kallar upplevelsen ändå gör resan värd.

Om det blir färre kunder är svårt att reda ut, säger Levin.
Det är svårt att svara på. Det har varit många olika faktorer de senaste åren, samt i nutid, som i olika utsträckning påverkar kundantalet, såsom pandemin, det fruktansvärda som händer i Ukraina, elpriset och drivmedelspriserna, säger Gekås Levin.Samtidigt konstaterar han i intervju att man ändå sett ”ett minskat kundantal” nu men att det ändå skett en återhämtning jämfört med pandemiåret 2021.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil