City Gross hyr in influencers

City Gross tar ett nytt grepp genom att köpa utrymme hos lokalt förankrade så kallade micro-influencers med ambitionen att ”komma närmare kunderna”.

Tidigare har City Gross som många andra avlönat profiler som Tina Nordström, Jävligt gotts Gustav Johansson och Matgeek/Johan Hedberg för att marknadsföra dagligvarukedjan.
Nu väljer man istället att hyra in sju mer lokalt förankrade influencers och köpa utrymme på deras sociala medier.

– Genom att jobba med flera influencers med lägre räckvidd vill vi komma närmare kunderna, öka kännedomen om våra lokala butiker och bli mer direkta i vårt tilltal, är beskrivningen från Sophia Bergendahl som är ansvarig för samarbetet med påverkare hos City Gross.

– Det är ett superspännande samarbete som drar igång nu och håller på under hela oktober. Vi når färre användare men blir förhoppningsvis mer pricksäkra, funderar Sophia Bergendahl.

Målsättningen är däremot och naturligtvis densamma som i övrig marknadsföring;
– Vi hoppas att fler ska upptäcka vilka färskvaror vi erbjuder våra kunder. Färskt, svenskt och butiksstyckat kött, en helt MSC-märkt fiskdisk samt ett bra utbud av frukt och grönt, sammanfattar Sophia Bergendahl.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.