City Gross hyr in influencers

City Gross tar ett nytt grepp genom att köpa utrymme hos lokalt förankrade så kallade micro-influencers med ambitionen att ”komma närmare kunderna”.

Tidigare har City Gross som många andra avlönat profiler som Tina Nordström, Jävligt gotts Gustav Johansson och Matgeek/Johan Hedberg för att marknadsföra dagligvarukedjan.
Nu väljer man istället att hyra in sju mer lokalt förankrade influencers och köpa utrymme på deras sociala medier.

– Genom att jobba med flera influencers med lägre räckvidd vill vi komma närmare kunderna, öka kännedomen om våra lokala butiker och bli mer direkta i vårt tilltal, är beskrivningen från Sophia Bergendahl som är ansvarig för samarbetet med påverkare hos City Gross.

– Det är ett superspännande samarbete som drar igång nu och håller på under hela oktober. Vi når färre användare men blir förhoppningsvis mer pricksäkra, funderar Sophia Bergendahl.

Målsättningen är däremot och naturligtvis densamma som i övrig marknadsföring;
– Vi hoppas att fler ska upptäcka vilka färskvaror vi erbjuder våra kunder. Färskt, svenskt och butiksstyckat kött, en helt MSC-märkt fiskdisk samt ett bra utbud av frukt och grönt, sammanfattar Sophia Bergendahl.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil