Från kafferep till Mamma Scan

Kathrine Löfberg ur ägarfamiljen tillsammans med vd Lars Appelqvist som nu lämnar för Scan. | Foto: Löfbergs
Löfbergs vd Lars Appelqvist lämnar jobbet och kommer istället att bli ansvarig för Scans verksamhet i Sverige efter 22 år hos Löfbergs.

Lars Appelqvists är 46 år men har ändå hunnit tillbringa 22 år på familjeföretaget Löfbergs i Karlstad.
De senaste tolv åren har han varit vd för företaget och en stark drivande kraft i en omställning och modernisering av verksamheten.

Nu lämnar han Löfbergs och blir istället vice vd för Scan och får ansvaret för den svenska verksamheten inom koncernen.
Appelqvist kommer att börja på sitt nya jobb senast 1 januari 2021 och fram till dess sköts hans Scan-tjänst av Denis Mattsson.

– Det är blandade känslor såklart. Jag är oerhört tacksam för att jag fått möjlighet att leda företaget under så lång tid och för det förtroende som familjen Löfberg visat mig genom åren. Löfbergs kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, säger Lars Appelqvist i en kommentar till jobbytet.

– Lars har gjort ett fantastiskt jobb, och har varit mycket uppskattad av både medarbetare och oss ägare. Jag är glad att han är kvar under hösten och är med och slutför vårt strategiarbete som lägger grunden för en positiv framtid för Löfbergs, säger Kathrine Löfberg, styrelseordförande i Löfbergs.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil