Unik märkning gör det hållbara valet enklare

Så ser den nya märkningen ut som Systembolaget nu lanserar | Foto: Pressbild Systembolaget
Nu lanserar Systembolaget en ny märkning för att göra det hållbara valet enklare. Det kommer som ett svar på kundernas önskemål om enklare val.

Intresset att göra hållbara val i butiken är stort men sex av tio svarande tycker att det är svårt, visar en Norstat-undersökning som gjorts på uppdrag av Systembolaget.
Nu lanserar därför Systembolaget en ny egen märkning för att göra det hållbara valet enklare.

– Vi vill att det ska vara naturligt att göra ett hållbart val när det gäller miljö, klimat och arbetsvillkor. Därför behöver det bli enklare, säger Ulf Sjödin, sortimentschef på Systembolaget.

Systembolaget växlar upp sitt hållbarhetsarbete med en ny märkning. Det speciella med märkningen Hållbart val är att den omfattar flera viktiga delar av hållbarhet: miljö, klimat och arbetsvillkor. Förändringen lanserades i butikerna den 1 mars 2022.

– Tillsammans med våra kunder och leverantörer kan vi förändra dryckesbranschen. Vi hoppas att om några år ska de flesta säga att det är lättare att göra ett hållbart val på Systembolaget, säger Ulf Sjödin.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil