Gör reklamkampanj riktad till studenter

Gör reklamkampanj riktad till studenter
En foodtruck för Arla när det nu är dags för frukostreklam riktad mot studenter. Pressbild: Arla
Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Arla genomför nu en reklamkampanj på fyra universitet där man vill promota goda frukostvanor och bjuder 22 000 studenter på en sådan, enligt plan.

Arla genomför nu en reklamkampanj på fyra universitet där man vill promota goda frukostvanor och bjuder 22 000 studenter på en sådan, enligt plan.

Arla vill alltså nå ut till studenter med reklam för att köpa av koncernens varor till frukost så att man får vad Arla menar är en bättre start på dagen.
En aktuell undersökning indikerar att ju äldre elever blir desto färre äter frukost och nu ska Arla promota andra vanor hos studenter i Göteborg, Stockholm, Uppsala och Linköping.

Verktygen för detta blir en foodtruck och 22 000 frukostar man vill bjuda studenter på dessa orter på, med förhoppningen att det blir en startpunkt för att de ska handla bättre frukostar själva i fortsättningen.

– Vi ser att många elever hoppar över frukosten, speciellt ju äldre de blir. Många som läser på universitetet har precis flyttat hemifrån och att ha en frukostfylld kyl står inte högst upp på prioriteringslistan. Vi hoppas kunna ändra på det, säger Karin Granlund som är ansvarig för området matinspiration hos Arla Sverige.

28 september till 8 oktober besöker nu Arla de fyra studentstäderna och ska där bjuda på yoghurt med granola, ostmackor, smoothies, kaffe och massa mer. Frukosten är gratis och räcker till 500 studenter per dag och stad.
– Frukosten är en stund för njutning och ett sätt att samla energi och vi vill på ett engagerande sätt inspirera unga vuxna till goda och hälsosamma frukostvanor för livet. Under vår frukostturné ger vi studenter en chans att starta dagen med de bästa förutsättningarna tillsammans med sina vänner, säger Fredrik Larm som är event- och sponsorchef hos Arla Sverige.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil