Strongpoint ser hur gammal du är

Strongpoint lanserar automatisk åldersverifiering för butik.
Retail technology-företaget lägger nu en tjänst för automatisk åldersverifiering till flera av sina produkter.
Först ut i lanseringen är Estland.

Tjänsten som bygger på ansiktsscanning har utvecklats av det brittiska företaget, tillika digitala identitetsplattformen, Yoti och möjliggör självutcheckning för åldersreglerade produkter, till exempel tobaksvaror.
Nu lanserar Strongpoint tjänsten med start i Estland.

Tjänsten är en vidareutveckling för Strongpoints självutcheckningskassor.
Med en ansiktsscanning görs en automatiserad åldersbestämning av kunden.

– Därigenom kan ett steg i processen att handla åldersreglerade produkter tas bort och självutcheckning möjliggörs, hävdar företaget.

Den här tjänsten presenterades för första gången vid årets branschmässa Eurocis och först ut att använda den är estniska kedjan Keila Tarbijate.

– Det här är en tjänst som både erbjuder förenkling och snabbhet för konsument och ökar effektivitet och produktivitet för handlaren. Tjänsten finns inte i Sverige än, men borde vara högintressant för handeln även här i takt med att självutcheckning och hämtning via skåp växer, anser Sven Calissendorff hos Strongpoint i Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil