Lidl fortsätter att sponsra handbollen

Lidl fortsätter att sponsra handbollen
Lidl-loggan kommer även i fortsättningen att synas på landslagsdräkterna. Foto: Svenska handbollförbundet

Lidl Sverige fortsätter som sponsor till svensk handboll. Det sponsorskap som inleddes 2019 förlängs nu med ytterligare tre år, meddelar kedjan idag.

Sedan augusti 2019 har Lidl Sverige sponsrat svensk handboll. Nu förlänger man sitt avtal med ytterligare tre år.
Det innebär ett fortsatt bidrag till de svenska herr- och damlandslagen samt till ungdoms-SM.

När Lidl Sverige slöt sitt avtal med handbollförbundet 2019 var det Lidls dittills största svenska sponsoråtagande och nu förlängs det alltså.
– Vi är otroligt stolta och glada över att fördjupa samarbetet med Svenska handbollförbundet. På seniorsidan har både herr- och damlandslaget stått för fantastiskt stora framgångar det senaste året, de är en blågul stolthet, säger Lidls Sverige-chef Johan Augustsson.

Det nya avtalet innebär att Lidl Sverige fortsätter vara branschexklusiv sponsor och därmed exponeras på såväl matcher som på matchkläderna för det svenska herr- och damlandslaget.
Man är även fortsatt “Fresh food partner” till de Svenska Handbollslandslagen, vilket innebär att livsmedelskedjan bland annat bidrar med färsk frukt och dryck till omklädningsrummen under matcherna.

– Att Lidl Sverige nu väljer att forsätta partnerskapet med oss visar att de menar allvar. Deras seriösa och ambitiösa arbete samt värdegrund i kombination med deras satsning på hälsa och idrott går väl ihop med vår verksamhet. Därför var det självklart att fortsätta samarbetet, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska handbollslandslaget AB.

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Klassikern pappersbaserat förpackad

Klassikern pappersbaserat förpackad

En svensk klassiker i form av Scan falukorv på 800 g-ring, blir nu pappersbaserat förpackat i en innovation från Mondi, istället för i dagens plast.

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar bygger ett nytt samarbete. Det tar sin utgångspunkt i snögubben Valle som finns på Skistars destinationer och som nu blir glass.

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

En tredjedel svarar ”mer än 50 gånger per dag”, var femte 18-29-åring ”mer än 100 gånger per dag”. Det gäller hur ofta vi svenskar kollar mobilen.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.