Vitalplus har anmälts av kunder 369 gånger

Vitaplus har anmälts av kunder 369 gånger
Foto: Mostphotos

Hälsokostföretaget Vitalplus har anmälts till Konsumentverket av 369 konsumenter och orsaken är, enligt kunderna, otydlighet i företagets erbjudande.

Hälsokostföretaget Vitalplus grundades 2009 och har anmälts till Konsumentverket sammanlagt 369 gånger av konsumenter, skriver ehandel.se.

Orsaken till anmälningarna är att det ”inte framgår tillräckligt tydligt” att man tackar ja till en prenumerationstjänst och inte till ett enskilt köp av en produkt, menar anmälarna.

Nu har Konsumentverket slagit fast att Vitalplus, det vill säga ägarföretaget Tradecom Scandinavia, ska lämna en ”klar och begriplig information” till kunden via telefon innan ett distansavtal ingås och i det samtalet ska information om avtalets bindningstid anges.

Följer inte företaget Konsumentverkets beslut finns ett vite på 500 000 kr som man tvingas betala om man bryter mot föreläggandet.
Tradecom Scandinavia AB omsatte under 2019 34,5 miljoner kr och hade då en vinst på drygt 600 000 kr, skriver ehandel.se.

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Klarna på väg mot nytt miljardförvärv

Klarna på väg mot nytt miljardförvärv

Klarna är på väg att investera i ett nytt företag. Det handlar om ett köp av en tysk jätte och rör sig enligt media om en ny miljardaffär för Klarna.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.