Vitalplus har anmälts av kunder 369 gånger

Vitaplus har anmälts av kunder 369 gånger
Foto: Mostphotos
Hälsokostföretaget Vitalplus har anmälts till Konsumentverket av 369 konsumenter och orsaken är, enligt kunderna, otydlighet i företagets erbjudande.

Hälsokostföretaget Vitalplus har anmälts till Konsumentverket av 369 konsumenter och orsaken är, enligt kunderna, otydlighet i företagets erbjudande.

Hälsokostföretaget Vitalplus grundades 2009 och har anmälts till Konsumentverket sammanlagt 369 gånger av konsumenter, skriver ehandel.se.

Orsaken till anmälningarna är att det ”inte framgår tillräckligt tydligt” att man tackar ja till en prenumerationstjänst och inte till ett enskilt köp av en produkt, menar anmälarna.

Nu har Konsumentverket slagit fast att Vitalplus, det vill säga ägarföretaget Tradecom Scandinavia, ska lämna en ”klar och begriplig information” till kunden via telefon innan ett distansavtal ingås och i det samtalet ska information om avtalets bindningstid anges.

Följer inte företaget Konsumentverkets beslut finns ett vite på 500 000 kr som man tvingas betala om man bryter mot föreläggandet.
Tradecom Scandinavia AB omsatte under 2019 34,5 miljoner kr och hade då en vinst på drygt 600 000 kr, skriver ehandel.se.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil