60-åring i nya kläder…

O´boy lanserades 1960. Sedan dess har det klassiska chokladdryckspulvret etablerat sig rejält. O´boy är även idag en storsäljare och får nu en ny och mer klimatsmart förpackning.

Inte för att fira 60-årsdagen kanske men för att kliva in i ett nytt decennium i nya kläder.
I vilket fall får O´boy nu en ny och mer klimatsmart förpackning.

1960 lanserades O´boy och då som en unik produkt, det första chokladdryckspulvret som löste sig lika bra i kall som i varm mjölk.
Produkten har sedan skapat sig en specifik plats bland svenskarnas smakpreferenser och är även idag en storsäljare.

Nu får man en ny förpackning och även designen uppdateras. Kartongen byts enligt varumärkets ägare, multinationella Mondeléz, mot en ny som minskar materialåtgången med 60 procent och även minskar dess transportpåverkan.

– Vi är jättestolta över den nya förpackningen och designen, och vi hoppas att alla kommer tycka om den lika mycket som vi gör – och blanda sin O’boy med samma glädje som alltid. I samband med att vi uppdaterat designen har vi även uppdaterat produktionslinjen i vår fabrik i Upplands Väsby, säger Sara Sjöholm som är varumärkesansvarig för produkten.
Med start denna vecka rullas den nya förpackningen ut till landets butiker.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil