Lifvs plockar från Coop

Catrin Folkesson, som jobbat som vd för Coop online, lämnade jobbet i mars och blir nu styrelseledamot hos Lifvs. | Foto från Coop pressbild
När Lifvs, kedjan med obemannade butiker, ska fortsätta expandera gör man det med erfarenhet från Coop online via dess tidigare vd, Catrin Folkesson.

Lifvs som etablerar obemannade butiker vill fortsätta expandera och gör det bland mycket annat genom att plocka in erfarenhet från Coop.
Catrin Folkesson, som jobbat som vd för Coop online, lämnade jobbet i mars och blir nu styrelseledamot hos Lifvs.

Catrin Folkesson har, före tiden hos Coop, jobbat som chef för e-handel och nya marknader hos Clas Ohlson.
Även det blir erfarenheter som hon nu ska låta Lifvs få ta del av i den fortsatta expansionen.

Det ska även Ulf Rostedt, vd i Herenco invest, göra som ny ledamot i Lifvs bolagsstyrelse.
Herenco blev tidigare under året delägare i Lifvs och investera i  bolaget och ska nu bidra till att utveckla Lifvs. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil