Säljer logistik för dagligvaror

Postnord säljer sitt dotterbolag Postnord Termo. Bolaget utför dagligvarulogistik i norra Sverige och har idag 163 medarbetare och omsätter 656 miljoner kr.

Postnord har beslutat renodla sin inriktning och fokusera på kärnverksamheten.
Det innebär att man ska ägna sig åt brev, paket och näraliggande logistiktjänster.

Som en följd av det beslutet säljer man nu sitt dotterbolag Postnord Termo som utför dagligvarulogistik i norra Sverige.
Postnord Termo har sin central i Umeå och omsätter med 163 medarbetare 656 miljoner kr.

Företaget säljs nu av Postnord och ny ägare blir Kyl- och frysexpressen Mälardalen tillsammans med Dinera Sverige vilka båda har sin bas i Mälardalen.

– Med denna affär får vi möjlighet att förstärka vår position som rikstäckande logistikaktör inom dagligvarusegmentet med lokal närvaro i alla delar av landet., konstaterar Robert Barkensjö som är vd för Kyl- och frysexpressen.

Han tycker att det är tydligt att det företag man nu blir ägare till passar in i den verksamhet man nu har.

– Det är tydligt för oss att Postnord Termo är ett bolag med gott renommé hos kunder och anställda och vi vet att vi tillsammans med vårt kunnande kan fortsätta utveckla bolaget, säger han.

De anställda påverkas inte av köpet utan övergår med sina anställningar i den nya verksamheten.

 – För Postnord har det varit viktigt att hitta en köpare som kan fortsätta leverera på Postnordkoncernens löfte om service och hållbarhet i alla delar av landet. Köparna delar vår vision om att vara fossilfria 2030, och vi är säkra på att de kommer fortsätta vårda de långa relationer som bolaget har med kunder och anställda, säger Postnords koncernchef Annemarie Gardshol.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil