Greenfood köper västsvensk varuleverantör

Greenfood köper västsvensk varuleverantör
Ted Stenshed, vd för affärsområdet Greenfood Fresh Produce. Foto: Greenfood
Greenfood, som äger Picadeli, köper frukt- och grönt-specialisten Lundgrens primörer och säger sig därmed bli ”en rikstäckande leverantör”.

Greenfood, som äger Picadeli, köper frukt- och grönt-specialisten Lundgrens primörer och säger sig därmed bli ”en rikstäckande leverantör”.

Västkustföretaget Lundgrens omsätter närmare 90 miljoner kr och är känt för sitt premiumsortiment inom frukter, grönsaker och förädlade råvaror.
– Genom köpet av Lundgrens blir vi en rikstäckande leverantör. Vi utökar kvalitetssortimentet ytterligare och gör deras varor tillgängliga till kunder och konsumenter runt om i Sverige, säger Ted Stenshed, vd för affärsområdet Greenfood Fresh Produce.

Mest känd är koncernen naturligtvis för varumärket Picadeli men växer alltså nu inom ett annat område via köpet av Lundgrens primörer, som är en premiumleverantör av frukt och grönt.
– Lundgrens primörer delar vår ambition; att erbjuda svenska handlare och konsumenter det absolut bästa inom frukt och grönt. Genom förvärvet får våra butikskunder tillgång till de bästa premium-odlarna runt om i världen, samtidigt som konsumenter får tillgång till kvalitetsfrukt från varumärken som Bollo och Uvasdoce, marknadsför Ted Stenshed, vd för affärsområdet Greenfood Fresh Produce, den nya kombon.

Grundaren och vd:n Mats Lundgren kommer stanna kvar inom Greenfood-koncernen när köpet är klart.
– Genom Greenfoods säljstyrka och räckvidd kan vi nu inspirera fler butiker att utöka sitt sortiment av riktigt goda frukter och grönsaker, säger Mats Lundgren.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Obemannad butik och dito restaurang

I Sjölunda utanför Lidköping samverkar just nu Eatbox, en automatiserad enhet för snabbmat, med obemannade butiken Automat bredvid.

Cloettas nya satsning i Nederländerna

Cloetta planerar en ny fabrik i Nederländerna och en satsning där för den fortsatta tillväxten inom koncernen. Samtidigt läggs tre andra fabriker ned.

Atria och Lithells hakar på ny trend

Nästa generation burgare ska ”smashas” och smashburgaren blir vår nästa hit på burgersidan, menar Atria och Lithells som nu hakar på trendtåget.

Fortsatt oro bland svenska handlarna

Konjunkturavmattning, utbudsproblem och hög inflation bidrar till fortsatt oro inom handeln. Handelsbarometern för maj visar minskad framtidstro.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil