De har bäst och sämst service

Nu har ett undersökningsföretag kollat vilka köpcentrum runtom i Sverige som ger bäst och sämst service till kunderna. Etta på den listan blir Mobilia i Malmö – sämst är man i Lund.

Undersökningsföretaget Precont-Pegasus har, genom oannonserade butiksbesök, försökt jämföra servicen hos 68 butikskedjor i elva olika branscher, belägna i totalt 44 köpcentrum runt om i landet.

Resultatet?
Väldigt stora skillnader i service mellan olika köpcentrum.
–  När e-handeln tar över mer och mer så är säljsamtalet det viktigaste en butik har om de vill överleva. Detta har också betydelse för köpcentrumens framtid, säger Johan Lindholm, vd på Precont-Pegasus som gjort undersökningen i en kommentar.

– De centrum och gallerior som inte har det högsta naturliga flödet måste vara lite bättre på service och bemötande, vilket många också är. Servicen är en faktor som är viktig inte bara för den enskilda butiken utan även för köpcentrumets överlevnad.

Här är lista över handelsplatserna med bäst service, enligt undersökningen
Mobilia, Malmö
Emporia, Malmö
Hansa City, Kalmar
Knalleland, Borås
Mitt i city, Karlstad
Triangeln, Malmö
Mörby centrum, Danderyd
Sollentuna centrum
Backaplan, Göteborg
Westfield Mall of Scandinavia, Solna

I andra änden av listan placerar företaget de här handelsplatserna
Nova Lund
Väla, Helsingborg
Grand Samarkand, Växjö
Liljeholmen, Stockholm
Birsta, Sundsvall
Avion, Umeå
Västermalmsgallerian, Stockholm
MVG, Umeå
Nacka forum

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

47 procent fler konkurser i år

Enligt ny statistik från UC har antalet konkurser under januari 2023 varit det högsta på tio år. Samtidigt minskar antalet nya företag kraftigt.

Marknadsför tobaksfri mot gällande lag

Marknadsföring av tobaksfria nikotinprodukter strider på flera punkter mot gällande lag, skriver Dagens juridik som hänvisar till Konsumentverket.

Nu byter Dagab till returpallar

Med start i februari börjar Dagab byta ut alla träpallar mot returpallar från SRS. Det handlar på årsbasis om cirka 1,4 miljoner pallar.

Rusta storsatsar på sin e-handel

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Arla sänker priset till bönderna igen

För andra gången i år sänker nu Arla det pris man betalar till sina bönder för mjölken. Sänkningen gäller både konventionell och ekologisk mjölk.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil