Från Slakthusområdet till nytt i Jordbro

Från Slakthusområdet till nytt i Jordbro
Ögrengruppen lämnar Slakthusområdet och hamnar här, i nya lokaler i Jordbro. Foto: Pressbild
Ögrengruppen lämnar Slakthusområdet och hamnar i en ny, toppmodern anläggning som skapas i Jordbro, söder om Stockholm och är klar hösten 2022.

Ögrengruppen lämnar Slakthusområdet och hamnar i en ny, toppmodern anläggning som skapas i Jordbro, söder om Stockholm och är klar hösten 2022.

Fastighetsbolaget Revelop har tecknat hyresavtal med Sveriges största privata aktör inom svensk kött- och charkproduktion – Ögrengruppen – om utveckling och uthyrning av en modern anläggning för livsmedelsproduktion i Jordbro, söder om Stockholm.

Projektet omfattar utveckling av befintliga fastigheter genom en ny byggrätt på totalt 15 000 kvadratmeter med tillhörande mark om 10 000 kvadratmeter.

Avtalet innebär att Ögrenguppen etablerar sig på Rörvägen i Jordbro under hösten 2022 och flyttar från Slakthusområdet i södra Stockholm där verksamheten har bedrivits i sju olika fastigheter.
Gruppen hyr totalt ytor för produktionsanläggningen och huvudkontor på sammanlagt 13 000 kvadratmeter.

– Vi såg potentialen hos de aktuella fastigheterna i Jordbro som förvärvades med syftet att attrahera verksamheter som skulle evakueras från Slakthusområdet, säger Revelops fastighetschef Susanne Essehorn.
För Ögrengruppen innebär etableringen i Jordbro goda förutsättningar att skapa den produktionsanläggning man vill ha inklusive goda möjligheter till framtida utveckling.

– Att få vara med om att rita och påverka sin fabrik från början är helt fantastiskt. Vi har successivt vuxit i Slakthusområdet och varit begränsade att utveckla både verksamheten och produkter, säger Ögrengruppens Andreas Ögren.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil