Jula satsar i e-handel – utlovar stor offensiv

Jula satsar i e-handel – utlovar stor offensiv
Julas vd Joachim Frykberg. Foto: Jula
2020 blev, trots pandemi, ett rekordår för Jula-koncernen som nästan nådde nio miljarder kr i omsättning, bland annat via den exploderande e-handeln.

2020 blev, trots pandemi, ett rekordår för Jula-koncernen som nästan nådde nio miljarder kr i omsättning, bland annat via den exploderande e-handeln.

Jula redovisar ett rekordår för 2020 och var tuppfjät från att nå nio miljarder kr i omsättning, där stor del av påfyllningen i omsättning kom från e-handeln som växte lavinartat.
Nu har man planer på tio nya varuhus under 2021 och en jättesatsning på e-handeln, skriver Ehandel.se, och det utifrån en strategi där varuhusen är knutpunkten för e-handeln och även driver digital försäljning.

– Även om e-handeln växer väldigt starkt, så sker en stor del av handeln fortsatt i fysiska enheter. Vi tror mycket på att kombinationen mellan fysisk handel och e-handel även framåt kommer att vara attraktiv och viktig, säger vd Joachim Frykberg till Ehandel.se.

– För oss handlar det om att skapa en sömlös handel, på riktigt, för våra kunder. I Sverige har vi 58 varuhus från norr till söder. 50 procent av våra kunder väljer att hämta ut sina varor i våra varuhus. Vi har också en starkt växande andel e-handelsordrar som läggs när kunder väl är inne i våra varuhus, tillägger Frykberg.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil