Sex finalister klara för Arla guldko 2021

Sex finalister klara för Arla guldko 2021
Ljunggårdens naturförskola, Ängelholm. Frida Angvar, kock, tillsammans med några av förskolans barn. Foto: Emil Malmborg
Nu är sex finalister klara för Arla guldko 2021. Det gäller tre finalister vardera i kategorierna Bästa matglädjeförskola och Bästa matglädjeskola.

Nu är sex finalister klara för Arla guldko 2021. Det gäller tre finalister vardera i kategorierna Bästa matglädjeförskola och Bästa matglädjeskola.

Ytterligare sex tävlande har nu gått vidare till final i Arla guldko 2021 i kategorierna Bästa matglädjeförskola respektive Bästa matglädjeskola, meddelar Arla.
Finalisterna kommer nu att detaljgranskas av jurygrupper där bland annat stjärnkockarna Marie Skogström och Paul Svensson deltar innan vinnarna koras vid finalen 8 november.

– Alla finalister i Bästa matglädjeförskola och Bästa matglädjeskola gör ett imponerande arbete. De lagar fantastisk mat, minimerar matsvinnet, sprider kunskap och inspirerar sina matgäster med stor värme och omtanke. De är experter på att skapa matglädje i förskolor och skolor, sammanfattar Maja Nordström, projektledare för Arla guldko.

Finalister/Bästa matglädjeförskola
Förskolan Pärlan, Vårby
Ljunggårdens naturförskola, Ängelholm
Skogsgläntans förskola, Helsingborg
Finalister/Bästa matglädjeskola
Carl Engströmskolan, Eslöv
Lillhagaskolan, Nykvarn
Stenkulans skola, Lerum

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil