Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000 julklappar och barnböcker.

2019 års försäljning hos Lidl Sverige av Freeway julmust till förmån för Barncancerfonden slog tidigare års resultat och gav 235 039 kr, meddelar den tyska livsmedelskedjan.

Dessutom samlade Lidl liksom tidigare år in julklappar från kunder i sina butiker och totalt gav det 4 000 julklappar och barnböcker som man i samarbete med Allwin kunde ge familjer och människor med sämre råd och möjligheter att själva finansiera julen.

För Lidls del har man under flera år skänkt 50 öre per såld halvliter julmust i december av egna varumärket Freeway till Barncancerfonden.
Under december 2019 gav den försäljningen nästan en kvarts miljon kr, 235 039 kr, till Barncancerfonden.

Julklappsinsamlingen i samarbete med Allwin genomfördes 9-20 december. Kunder runt om i landet skänkte julklappar till 70 butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Lidls och kundernas insatser under julen resulterade i 2000 julklappar och 2000 barnböcker till insamlingen.

Julen 2019 skänkte Lidl dessutom 100 000 kr till Göteborgs stadsmission som bidrag till de presentkort stadsmissionen varje jul delar ut till människor som lever på existensminimum.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil