Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000 julklappar och barnböcker.

2019 års försäljning hos Lidl Sverige av Freeway julmust till förmån för Barncancerfonden slog tidigare års resultat och gav 235 039 kr, meddelar den tyska livsmedelskedjan.

Dessutom samlade Lidl liksom tidigare år in julklappar från kunder i sina butiker och totalt gav det 4 000 julklappar och barnböcker som man i samarbete med Allwin kunde ge familjer och människor med sämre råd och möjligheter att själva finansiera julen.

För Lidls del har man under flera år skänkt 50 öre per såld halvliter julmust i december av egna varumärket Freeway till Barncancerfonden.
Under december 2019 gav den försäljningen nästan en kvarts miljon kr, 235 039 kr, till Barncancerfonden.

Julklappsinsamlingen i samarbete med Allwin genomfördes 9-20 december. Kunder runt om i landet skänkte julklappar till 70 butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Lidls och kundernas insatser under julen resulterade i 2000 julklappar och 2000 barnböcker till insamlingen.

Julen 2019 skänkte Lidl dessutom 100 000 kr till Göteborgs stadsmission som bidrag till de presentkort stadsmissionen varje jul delar ut till människor som lever på existensminimum.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

Juridiken i julhandeln

Öppet köp, bytesrätt, ångerrätt… I julhandeln ökar frågorna om juridiken kring julklapparna. Vi reder ut de vanligaste juridiska frågorna tillsammans med Familjens Jurist.

Ica återkallar felmärkt kallrökt lax

Ica återkallar felmärkt kallrökt lax

Ica återkallar Ica kallrökt lax skivad 150 gram. Det gör man efter att ha upptäckt att förpackningen blivit märkt med fel bäst före-datum.

1,3 miljoner paket på ett dygn

1,3 miljoner paket på ett dygn

Det är ett nytt rekord för Postnord. Nästan 1,3 miljoner paket under ett dygn är facit efter senaste Black friday, 25 procent upp gentemot förra året.

Avtal klart för Coops nya centrallager

Avtal klart för Coops nya centrallager

Nu har Coop logistik AB formellt skrivit avtal med kapitalförvaltningsbolaget DWS kring Coops nya centrallager vilket byggs i Eskilstuna logistikpark.

”Oväntad ökad konkurrenskraft”

”Oväntad ökad konkurrenskraft”

Trots konjunkturnedgång och en stark krona anser svenska livsmedelsproducenter att svenska livsmedel ökat i konkurrenskraft under tredje kvartalet.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.