Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000 julklappar och barnböcker.

2019 års försäljning hos Lidl Sverige av Freeway julmust till förmån för Barncancerfonden slog tidigare års resultat och gav 235 039 kr, meddelar den tyska livsmedelskedjan.

Dessutom samlade Lidl liksom tidigare år in julklappar från kunder i sina butiker och totalt gav det 4 000 julklappar och barnböcker som man i samarbete med Allwin kunde ge familjer och människor med sämre råd och möjligheter att själva finansiera julen.

För Lidls del har man under flera år skänkt 50 öre per såld halvliter julmust i december av egna varumärket Freeway till Barncancerfonden.
Under december 2019 gav den försäljningen nästan en kvarts miljon kr, 235 039 kr, till Barncancerfonden.

Julklappsinsamlingen i samarbete med Allwin genomfördes 9-20 december. Kunder runt om i landet skänkte julklappar till 70 butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Lidls och kundernas insatser under julen resulterade i 2000 julklappar och 2000 barnböcker till insamlingen.

Julen 2019 skänkte Lidl dessutom 100 000 kr till Göteborgs stadsmission som bidrag till de presentkort stadsmissionen varje jul delar ut till människor som lever på existensminimum.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil