Annons

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Mest köpt hos Picadeli

29 miljoner sålda sallader noterar Picadeli i Sverige under fjolåret. Nu summerar man och konstaterar att körsbärstomat, majs, mozzarella och avokadon är vad vi köper mest av.

Svenska salladspionjären Picadeli är en framgångssaga och det visar, inte minst, siffrorna för 2019.
Då sålde Picadeli 29 miljoner sallader i Sverige.

Nu redovisar företaget vad vi är mest förtjusta i att stoppa i salladsbyttan.
Det visar sig vara körsbärstomater – 28 miljoner körsbärstomater är en notering som imponerar.

Det gör även siffrorna för majs, mozzarella och avokado där 218 ton mozzarella och 369 ton avokado är vad svenskarna lagt i sina Picadeli-sallader 2019.
Mest har vi dock ätit av pasta i salladsbaren. Under 3029 gick 1 090 ton av storsäljande chilipastan åt i de över 1 200 butiker där Picadeli finns i Sverige.

Under 2019 ökade också försäljningen av Picadelis veganska alternativ kraftigt.
Det handlar framförallt om de gyllene veganbollarna och de veganskas tripsen med chili- och ingefärssmak.

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch