Valsoia satsar på nytt inom växtbaserat

Valsoia satsar på nytt inom växtbaserat
Foto: Movement Group
Swedish GreenfoodCompany satsar i samarbete med Movement på att föra ut nästa generation växtbaserade produkter, bland annat ur varumärket Valsoia.

Swedish GreenfoodCompany satsar i samarbete med Movement på att föra ut nästa generation växtbaserade produkter, bland annat ur varumärket Valsoia.

Hos Swedish GreenfoodCompany handlar det om nästa generation växtbaserade produkter. Idag finns flera innovativa produkter i portföljen på den svenska marknaden representerade, bland annat varumärket Valsoia, skriver man i en pressrelease.

Varumärket i sig har funnits sedan 1990 och har helt veganska produkter i ett sortiment av hasselnötskräm, växtbaserad dryck, efterrätter, glass och färdigrätter som burgare, korv, pizza och lasagne.

– Vi är väldigt glada över att få komma igång med samarbetet. Inriktningen på storstäderna tillsammans med expertisen att hantera både central listade produkter och direktlevererade passar oss perfekt, säger Pia Andersson som är landschef för Sverige hos Swedish GreenfoodCompany.

Även hos Movement ser man fram emot samarbetet med Swedish Greenfood.
– De erbjuder konsumenten spännande och innovativa produkter som ligger helt rätt i tiden. Produkterna kommer få ta mer plats i butikerna med hjälp av vår specialiserade säljkår och samtidigt får fler svenskar upp ögonen för produkterna, säger Movements affärsutvecklare Tomas Olsson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood satsar på bananmognad

Jämnare mognad, bättre kvalitet och mindre svinn. Det är resultatet av Greenfoods nya bananmognadsanläggning som just nu byggs i Helsingborg.

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

Så handlade vi hos Shopify

Även om Black Friday backade totalt redovisar Shopify för sin del för den och Cyber Monday positiva siffror jämfört med 2021.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil