Coop, blöjor och Babblarna

Egna blöjor men i samarbete med Babblarna. Coops nya koncept som lanseras nu. | Foto: Pressbild Coop
Coop lanserar egna blöjor i ett samarbete med Babblarna och Hatten förlag. Lanseringen i butik sker vecka 46 och gäller både i butik och i näthandeln.

Coops lanserar vecka 46 egna blöjor och babyvårdsprodukter i ett språkutvecklande samarbete med Babblarna och Hatten förlag.

– Babblarna är omåttligt populära och stimulerar framförallt barns tidiga språkutveckling. Hatten Förlag verkar för något gott och dessutom för barn. Och Coop stöder sedan tidigare både Bris och Friends och vill verka som den goda kraften i mat-Sverige, säger Åsa Wickholm som är chef för Coops egna varumärken.

– Därför är vi extremt glada över samarbetet och de nya blöjorna där vi fortsätter den trenden, tillägger hon.

Utöver de nya blöjorna lanserar Coop även nya baby-våtservetter som en del i samarbetet med Hatten förlag och Babblarna.

– I samarbetet med Coop ser vi möjligheten att nå ut brett med inspiration och kunskap om språkutveckling för små och stora barn. Därför lanserar vi, i samband med Coops blöjlansering, webbplattformen Språkbyggarna, säger Anneli Tisell, vd för Hatten förlag och Babblarnas grundare.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil