Coop, blöjor och Babblarna

Coop lanserar egna blöjor i ett samarbete med Babblarna och Hatten förlag. Lanseringen i butik sker vecka 46 och gäller både i butik och i näthandeln.

Coops lanserar vecka 46 egna blöjor och babyvårdsprodukter i ett språkutvecklande samarbete med Babblarna och Hatten förlag.

– Babblarna är omåttligt populära och stimulerar framförallt barns tidiga språkutveckling. Hatten Förlag verkar för något gott och dessutom för barn. Och Coop stöder sedan tidigare både Bris och Friends och vill verka som den goda kraften i mat-Sverige, säger Åsa Wickholm som är chef för Coops egna varumärken.

– Därför är vi extremt glada över samarbetet och de nya blöjorna där vi fortsätter den trenden, tillägger hon.

Utöver de nya blöjorna lanserar Coop även nya baby-våtservetter som en del i samarbetet med Hatten förlag och Babblarna.

– I samarbetet med Coop ser vi möjligheten att nå ut brett med inspiration och kunskap om språkutveckling för små och stora barn. Därför lanserar vi, i samband med Coops blöjlansering, webbplattformen Språkbyggarna, säger Anneli Tisell, vd för Hatten förlag och Babblarnas grundare.

Egna blöjor men i samarbete med Babblarna. Coops nya koncept som lanseras nu. | Foto: Pressbild Coop

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.