Biltema öppnade sitt 58:e svenska varuhus

Biltema öppnade sitt 58:e svenska varuhus
Översiktsbild över Biltema i Hässleholm där man under torsdag öppnade sitt nya varuhus. Foto: Pressbild Biltema
Det går bra för Biltema som under torsdagen öppnade sitt 58:e varuhus i Sverige. Det gjorde man på 7 000 kvadratmeter i nordostskånska Hässleholm.

Det går bra för Biltema som under torsdagen öppnade sitt 58:e varuhus i Sverige. Det gjorde man på 7 000 kvadratmeter i nordostskånska Hässleholm.

Expansionen fortsätter alltså för Biltema som torsdag öppnade sitt nya varuhus i Hässleholm.
Därmed klipptes det tredje bandet för i år och varuhus nr 58 för kedjan i Sverige står öppet för besökare.

Varuhuset i Hässleholm har en total yta på drygt 7 000 kvadratmeter och rymmer 19 000 artiklar, skriver kedjan i en pressrelease om det nya varuhuset som även innehåller en kafédel med soffor och växter.

– Varuhusöppningen har gått fantastiskt bra. Både etableringsteamet och varuhuspersonalen har arbetat väldigt proffsigt och effektivt för att möjliggöra den bästa upplevelsen för våra kunder, säger Adelina Voci som är vice vd för Biltema.

Som ett led i Biltemas coronastrategi vid nyöppningar smygöppnades varuhuset i Hässleholm redan under onsdagen.
Biltemas invigningar sker normalt med pompa och ståt vid kl. 09.00, men för att undvika trängsel öppnades dörrarna redan kl. 06.00 torsdag.

– Hässleholm har verkligen välkomnat oss med öppna armar. Ända sedan första kontakten när vi hade beslutat att vi ville etablera oss här. Så det känns fantastiskt att vi äntligen är i mål och får välkomna alla hässleholmare till oss, avslutar Adelina Voci.

Det nya skånska varuhuset är öppet 7-20 måndag-fredag och 9-18 lördag-söndag.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil