Biltema expanderar med 16 nya varuhus

Biltema expanderar med 16 nya varuhus
16 nya varuhusfronter i Norden får vi se när Biltema fortsätter expansionen. Foto: Pressbild Biltema
Expansionen fortsätter för detaljhandelsjätten Biltema som nu presenterar en satsning som ger 16 nya varuhus i Norden och utbyggd lagerkapacitet.

Expansionen fortsätter för detaljhandelsjätten Biltema som nu presenterar en satsning som ger 16 nya varuhus i Norden och utbyggd lagerkapacitet.

Nyårsklockorna har knappt hunnit ringa ut innan Biltema presenterar färdriktningen framåt.
Den innebär för den växande detaljhandelsjätten att man ska bygga 16 nya varuhus i Norden och dessutom utöka sin lagerkapacitet rejält.

Tillväxttakten ökar för Biltema, och i dagsläget är processen för byggnationen av hela 16 nya varuhus med tillhörande café igång i Norden – åtta i Sverige, fyra i Danmark, två i Norge och två i Finland.

Med fler varuhus ökar också behovet av lagringsutrymme, och därför expanderar även huvudlagret i Halmstad.
Just nu bygger företaget på en totalyta på 233 000 kvm.

– Det totala området vi bygger på är stort som 33 fotbollsplaner, och vi har inga planer på att sakta ner i framtiden. Varuhusen är källan till vår blomstrande omsättning, och därför följer vi upp detta med stora investeringar i nya varuhus runt om i Norden, säger Knut Svenningsen, Biltemas koncernchef, i en pressrelease. 

De 16 varuhus som håller på att byggas kommer att slå upp sina portar under 2021 och 2022, och i varje varuhus kommer nyanställningar på mellan 25 och 60 personer att göras.
I Sverige kommer varuhus att öppnas i Eskilstuna, Hässleholm, Ludvika, Oskarshamn, Partille, Ronneby, Stenungssund och Örnsköldsvik.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil