Nu ska vi lockas att handla mer svenskt

Nu ska vi lockas att handla mer svenskt
Packat och klart? I så fall med Från Sverige-märkt, hoppas man i ny kampanj. Foto: Pressbild
Nu genomförs ”Från Sverige”-veckorna, där 900 butiker går samman för att lyfta svenskproducerade råvaror, livsmedel och Från Sverige-märkta växter.

Nu genomförs ”Från Sverige”-veckorna, där 900 butiker går samman för att lyfta svenskproducerade råvaror, livsmedel och Från Sverige-märkta växter.

För andra året i rad genomförs en rikstäckande kampanj, Från Sverige-veckorna, för att lyfta svenskproducerade råvaror, livsmedel och växter som är Från Sverige-märkta.
20 september till 3 oktober går delar av dagligvaruhandeln och märkesanvändande företag samman och 900 butiker skyltas för att göra det enkelt för konsumenter att hitta Från Sverige-märkta varor.

I en ny produkters undersökning säger 81 procent av de som svarat att det är viktigt att kunna se råvarors och ursprung.
66 procent tycker det viktigaste är att varor är svenskproducerade och 73 procent av de som svarat är beredda att betala mer för svenska råvaror.

– När du går in i din matbutik ska det vara lätt att hitta Från Sverige-märkta produkter, något vi vill uppnå med den här landsomfattande kampanjen. När du köper en Från Sverige-märkt vara så gynnas inte bara den svenska matproduktionen, utan du bidrar också till de svenska jobben, till ett innovativt svenskt lantbruk, klimatet och den svenska djurvälfärden, sammanfattar Ulrika Ekström som är vd för Svenskmärkning AB.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Annons

Ring eller maila oss

[email protected]

0703451200