Coop samlar in för Mustaschkampen

Foto Pressbild
Coop vill samla in två miljoner kronor för ökad kunskap om prostatacancer. Det gör man som huvudpartner till Mustaschkampen, skriver företaget.

Prostatacancer är i dag den vanligaste cancerformen i Sverige. Som huvudpartner till Mustaschkampen satsar Coop på att samla in två miljoner kronor i november, meddelar man.

Från varje köpt vara från varumärkena Coop, Änglamark och Xtra går en del av försäljningen direkt till insamlingen.
Coop kommer även sälja Mustaschkampens merchandise i form av pins, armband och reflexer.

– Det här lanserade vi förra året med gott resultat. Det blir så tydligt och enkelt för våra kunder och medlemmar att förstå vad de ska handla för att bidra, säger Johan Öhlin, marknadschef hos Coop Sverige.

Från Mustaschkampens sida är samarbetet med Coop av största vikt. Medvetenheten om prostatacancer får stor spridning via butiker, annonser och inte minst tv-reklam. Årets tema för kampanjen rör anhöriga som drabbats av sjukdomen.
– Att samla in pengar är en del i det här, det andra är att väcka engagemang för en viktig fråga och där har vi lyckats väl, säger Johan Öhlin.

Per-Anders Nygård, kampanjledare för Mustaschkampen, håller med. Förra året överträffade alla förväntningar.
– Vi har aldrig fått inte så mycket uppmärksamhet förut från Coops kunder som hört av sig direkt till oss. Vi är så tacksamma för att Coop är huvudpartner till Mustaschkampen. Det är extremt värdefullt för vårt fortsatta arbete i kampen mot prostatacancer, säger han.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil