Hos Kalmar fisk & skaldjur märkte man – som vi alla gjorde – hur coronapandemin snabbt slog mot affärerna. Handeln utanför Ica Maxi minskade drastiskt och restaurangerna pausade sina inköp.
Men hos Kalmar fisk & skaldjur tog man snabbt initiativ för att vända trenden och började omedelbart att köra ut beställningar till alla kunder över 70 års ålder i Kalmar. Tanken var att köra en dag i veckan men responsen blev så stor att bilen nu går sju dagar per vecka istället.
Dessutom har man satt upp ett tält för drive-through-upphämtning av fisk och skaldjur.
Resultatet av allt? Nöjda kunder, medarbetare som ställer upp och skapar något positivt – och att Kalmar fisk & skaldjur nu mitt under pandemin behöver anställa extrapersonal för att klara topparna.

Kunderna har återvänt – nu växer e-handeln
Kunderna har återvänt till e-handeln, som växer igen. Samtidigt har, enligt HUI:s vd, de fysiska butikernas attraktionskraft börjat avta.