Coop skapar nytt svenskt butiksformat

Coop skapar ett nytt butiksformat – X:-tra – som ska fokusera på pris. Det blir Coops svar på de framgångar lågpriskedjor haft de senaste åren.
Foto: Pressbild
Coop skapar ett nytt butiksformat – X:-tra – som ska fokusera på pris. Det blir Coops svar på de framgångar lågpriskedjor haft de senaste åren.

Coop skapar ett nytt butiksformat – X:-tra – som ska fokusera på pris. Det blir Coops svar på de framgångar lågpriskedjor haft de senaste åren.

Under våren 2022 kommer ett helt nytt butiksformat att ta plats på den svenska dagligvarumarknaden. Det nya butiksformatet X:-tra – en del av Coop, ska vara ”en rymlig och bostadsnära butik som fokuserar på pris”, med ett väl anpassat sortiment som täcker alla vardagsbehov och erbjuder flera riktigt bra klipp och kampanjer varje vecka.

Vi har lyssnat på våra medlemmar, följt förändringarna i samhället och kommit fram till att ett butiksformat som X:-tra behövs, säger Marie Nygren som är tf vd för Coop. 

Det finns plats för ett nytt butiksformat på den svenska dagligvarumarknaden som fokuserar på pris, erbjuder välkända varumärken till bra kvalitet och har ett starkt priserbjudande i en bostadsnära butik, tillägger hon.

Arbetet med att öppna X:-tra-butiker drar nu igång med målsättningen att öppna 70 butiker under 2022.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil