Atria hjälper butiker

Fanny Petersson på ICA Maxi Ronneby och Markus Nilsson på Atria fyller upp med Lönneberga. Foto: Atria
Tuffa tider i handeln och i hela samhället. Då gör livsmedelsföretaget Atria en insats och skickar ut hela säljkåren i butikerna för att hjälpa till.

Under måndagen inledde Atria sin satsning på att hjälpa matbutikerna. Hjälpen innebär att Atria skickar ut sin säljkår för att hjälpa till i butikerna med att plocka upp varor.
I det läge dagligvaruhandeln är i väljer Atria att lägga sina säljmål åt sidan för att istället hjälpa till mer handgripligt ute i butikerna.

– I den här extrema situationen är det inte fokus på att pusha nyheter och kampanjer, utan vi måste alla hjälpas åt så att konsumenterna hittar sina varor. Butikspersonalen sliter hårt och behöver fler händer som kan fylla på i hyllorna, säger Mats Hallstensson hos Atria.

Atria har en säljkår med ett 20-tal säljare fördelade i distrikt över hela Sverige. De får dessutom förstärkning av Atrias säljare från Foodservice som nu har färre kundbesök och istället kan gå ut i butik.
– Vi fokuserar på att fylla på med färskvaror och kylt som är våra kategorier och som vi kan bäst, men givetvis hjälper vi till där det behövs, säger Mats Hallstensson.

Säljkåren startar upp sitt arbete i butikerna omgående och initiativet kommer att fortsätta tills vidare. 
Atria är ett finskt matföretag som i Sverige har varumärken som Lithells, Sibylla, Lönneberga, Ridderheims, Arbogapastej och Tzay.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Hammars julmust vann litet jultest

När Aftonbladet lät elva personer göra ett blindtest av julmust fick Hammars bryggeris julmust med kardemummasmak störst bifall.

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

Rättelse: Skapar en ny enhet

Tolv av Lekias 170 handlarägda butiker i Sverige och Norge genomför en koncernbildning inom Lekia. Den nya koncernens namn är Lekledaren.

Jättesatsning av Löfbergs i Karlstad

Familjen Löfberg, som äger kafferosteriet med samma namn, gör nu en jättesatsning i Karlstad med, bland annat, ett nytt stort kafferosteri.

Ny formel ska hjälpa med klappar

En ny formel ska hjälpa oss att köpa rätt julklappar, något som enligt en undersökning oroar väldigt många svenskar.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil