Coops nya sponsring inte puckad alls…

Coops nya sponsring inte puckad alls…
Foto: Coop
Coop tar ett steg till i samarbetet med Hockeyallsvenskan och blir hållbarhetspartner. Man skapar även ett format där Coops kunder stöttar sin klubb.

Coop tar ett steg till i samarbetet med Hockeyallsvenskan och blir hållbarhetspartner. Man skapar även ett format där Coops kunder stöttar sin klubb.

Man kan inte köpa titlar på isen som hockeylag utan får slåss om poängen där även i fortsättningen.
Som sponsor kan man däremot köpa sig en och annan titel som när Coop nu blir så kallad ”hållbarhetspartner” till Hockeyallsvenskan.

Coop samarbetar redan tidigare med landets näst högsta hockeyserie men fördjupar nu samarbetet.
Förutom den hållbara titeln är ett nytt inslag i samarbetet att Coops kunder nu kan använda sina medlemspoäng när man handlar till att stötta ungdomsverksamheten i valfritt lag i Hockeyallsvenskan.

När Coop ändå har spenderbyxorna på och rent samvete som hållbarhetspartner ser man även till att hockeybyxor och annat blir rena genom att stötta alla lag i serien med tvättmedel från egna märket Änglamark, miljömärkt förstås.

– Vi tycker att det här är ett riktigt bra samarbete där alla är vinnare. Det är speciellt viktigt i dessa tider då idrottsrörelsen har det svårt i och med den pågående pandemin, säger lämpligt nog Anton Nyman som är chef för strategiska partnersamarbeten hos Coop.

Detta konstaterande får betalt och kvitterat direkt från allsvenskan via dess tf vd Gabriel Monidelle;
– Hockeyallsvenskan vill vara en aktiv aktör i hållbarhetsfrågor och hoppas kunna inspirera, uppmuntra och ibland kanske utmana övrig sport att göra gott för samhället, säger han och tillägger;
– Att tillsammans med Coop dels kunna stötta ungdomsverksamheten i våra klubbar men också se till att vi tvättar miljövänligt med Änglamark känns alldeles underbart.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil