Nu finns Lidl på Frölunda torg

Nu finns Lidl på Frölunda torg
Ännu ett band att klippa när nu Lidl öppnat sin 13:e butik i Göteborg, den tredje i Frölunda. Foto: Pressbild Lidl
Nu har Lidl öppnat en ny butik på Frölunda torg. Den butiken är nummer 3 i Frölunda och ska man se till hela Göteborg så är det Lidl-butik nummer 13.

Nu har Lidl öppnat en ny butik på Frölunda torg. Den butiken är nummer 3 i Frölunda och ska man se till hela Göteborg så är det Lidl-butik nummer 13.

Den nya och nu öppnade butiken är belägen mittemot entrén från spårvagnshållplatsen och ligger på nedre försäljningsplan i köpcentret Frölunda torg.
Den blir också den sista Lidl-butiken att öppna i år efter ett expansivt år med 15 öppningar och passerar målet 200 butiker i Sverige. 

– Det känns otroligt roligt att få slå upp portarna till nästa Lidl-butik i Göteborgs-området. Frölunda torg är ett av Sveriges största köpcentrum och framförallt så är hela Frölunda inne i en spännande utvecklingsfas, säger Christoffer Wennergren som är fastighetschef hos Lidl.
– Dessutom känns det skönt att kunna öppna ytterligare en butik i området, nu har vi tre hela butiker i Frölunda vilket ger våra kunder möjlighet att sprida ut sig.

Lidl har sedan tidigare en butik på Distansgatan vid Marconimotet i Frölunda och en butik på Lergöksgatan. Den nya butiken, som har en försäljningsyta på 1 400 kvadratmeter, blir därmed alltså den tredje i Frölunda och totalt 13:e Lidl-butiken i Göteborg. Frölunda torg är med sina 12 miljoner årliga besökare ett av Sveriges största köpcentrum.
Det är också den tredje största kollektivknutpunkten i Göteborg med 25 000 passerande resenärer per dag och 5 000 avstigande resenärer per dag.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil