40 procent färre på Black friday

40 procent färre på Black friday
Foto: Mostphotos
Köer från och till men totalt sett färre än tidigare. Det handlar om Black friday där Triangeln i Malmö rapporterar betydligt färre besökare än 2019.

Köer från och till men totalt sett färre än tidigare. Det handlar om Black friday där Triangeln i Malmö rapporterar betydligt färre besökare än 2019.

Från Malmö, liksom övriga delar av landet, rapporteras färre besökare under årets svarta fredag än tidigare år.

Såväl Emporia som Triangeln råkade visserligen ut för eftermiddagsköer – Emporia fick till och med stänga entréerna kort fredag eftermiddag – men totalt rapporterar an färre besökare.

2019 hade Triangeln, centralt i Malmö, 38 000 besökare under Black friday medan man i år uppskattar antalet besökare till 40 procent färre, enligt sydsvenskan.se.

Man hade för säkerhets skull extra ordningsvakter och kundvärdar och var beredd att stänga men behövde aldrig göra det.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil