Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Godhjälp vidare med Coop och Axfood

En Godhjälp-påse när Godhjälp fortsätter arbetet med att stötta riskgrupper. | Foto: Pressbild
Axfood - med Willys, Hemköp och Tempo - och Coop utökar sitt engagemang för Godhjälp, och fortsätter finansiera driften av projektet under hösten.

Godhjälp hjälper Hemmahjältar, det vill säga personer i riskgrupper som behöver hjälp med att handla, över hela Sverige och kan nu driva sin verksamhet vidare under hösten tack vare befintliga samarbetspartners och driftsfinansiering från Axfood och Coop.

Ingen vet hur hösten och vintern utvecklas gällande smittspridning av covid-19 och belastning på vården, konstaterar parterna.
Godhjälp, ett initiativ startat av stiftelsen Goodcause coronavåren 2020, har idag över 6 000 volontärer som är redo att hjälpa till i hela Sverige med inköp av mat- och apoteksvaror. 

– Vi hjälper fortsatt hundratals varje månad och ser ett stort samhällsvärde i att behålla beredskapen hög. Vi är därför oerhört tacksamma att Coop och Axfood ger bidrag som möjliggör fortsatt verksamhet under hösten, kommenterar Stefan Krook, ordförande i Stiftelsen Goodcause och initiativtagare till Godhjälp.

– Panandemin har visat hur mycket goda krafter som finns i samhället, och vilken kreativitet och vilja som finns för att hjälpa till. Det här är ett sådant initiativ, och vi är glada att vi från Axfoods, Willys, Hemköps och Tempos sida kan fortsätta stötta Godhjälp och de hemmahjältar som nu kan fortsätta få hjälp av de volontärer som ställer upp, säger Axfoods vd Klas Balkow.

– Vi måste alla hjälpas åt att hålla i, och hålla ut, i den här svåra situationen. Godhjälp gör en viktig insats för att det ska vara enkelt för äldre och personer i riskgrupper att få maten hem till dörren på ett säkert sätt. För oss på Coop är det självklart att göra det vi kan för att underlätta i krisen och vi fortsätter därför stötta Godhjälp för att fler i riskgrupper ska kunna stanna hemma, säger Magnus Johansson, vd Coop Sverige.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Annons

Annons

Annons

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.