Svärdsons koncern köper konkurrent

Svärdsons koncern köper konkurrent
Foto: Aclima

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Open Air Group, med Apoteas Pär Svärdson som storägare, köper nu norska varumärket Aclima som blir företagets tredje varumärke i jaktprofilen.

Open Air Group, med Apoteas Pär Svärdson som storägare, köper nu norska varumärket Aclima som blir företagets tredje varumärke i jaktprofilen.

Koncernen Open Air Group, med fokus på i jakt, omsätter under 2020 cirka 700 miljoner kr.
Bolaget har bland andra Apoteas Pär Svärdson som storägare och 73 procent av sin försäljning via e-handeln.

Nu kommer man det norska outdoor-varumärket Aclima som blir bolagets tredje varumärke efter Chevalier och Alaska Brands.
– Det är en större marknad än jakt och inom vår återförsäljningsdel kommer i dag lika stora delar från jakt som från friluftsliv. Vi vill växa och hitta fler fina bolag att lägga till i gruppen, säger Camilo Sjödin, vd på Open Air Group, till Di digital.

Aclimas produkter säljs redan via egna e-handeln Widforss i såväl Sverige som Norge.
Aclima omsätter idag cirka 200 miljoner kr och det innebär att Open Air Group, via köpet, nu närmar sig miljarden i omsättning och räknar med att passera den milstolpen under 2022.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.