Lidl korat till årets bästa butikskedja

Lidl korat till årets bästa butikskedja
En vacker logga – guldskimmer kring Lidl när man återigen får beröm av kunderna. Illustration: Retailer of the year. Foto: Mostphotos
Lidl har för andra året i rad vunnit tävlingen årets bästa butikskedja i kategorin dagligvaruhandel och dessutom titeln ”Retailer of the year Sweden”.

Lidl har för andra året i rad vunnit tävlingen årets bästa butikskedja i kategorin dagligvaruhandel och dessutom titeln ”Retailer of the year Sweden”.

I tävlingen har svenska konsumenter fått rösta fram den butikskedja de uppskattar mest, i 16 olika kategorier.

– Jag var otroligt stolt redan förra året och att vi nu både vinner vår kategori och dessutom tar hem storvinsten är svindlande, säger Lidls Sverige-chef Johan Augustsson.

– Den här utmärkelsen är särskilt viktig för oss eftersom det är kunderna som utser vinnarna, tillägger Augustsson.

”Retailer of the year Sweden” ingår i konceptet ”Retailer of the year” som organiseras i elva olika länder.

Varje år konkurrerar butikskedjor och webshopar i Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Sverige om titlarna i ”Retailer of the Year” i sina respektive länder.

En lokal vinst ger möjlighet att konkurrera om titeln ”Retailer of the Year Europe” i Europas största konsumentundersökning för butikskedjor.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil