Fem butiksnyheter från Sia-glass

Foto Pressbild
Sia-glass lanserar fem butiksnyheter, en av dem lokalproducerad och baserad på halländska jordgubbar.

Fem nya butiksnyheter lanseras av Sia-glass och ingen är mer lokalproducerad än den nya jordgubbssmaken, meddelar företaget.
– Vi älskar att jobba med svenska och halländska råvaror, säger marknadschef Dan Bengtsson. Solmogna bär från Stora Berg självplock, en kort cykeltur från glassfabriken, är typiskt för vårt sätt att tänka.

Med jordgubbar från Stora Berg lanseras nu en smak som är en svårslagen mix av vad byn kan åstadkomma. En halländsk, hemkär och hållbar glassglädje i 0.5-litersförpackning helt enkelt, skriver Sia-glass.

– Ambitionen var att vår nya jordgubbsglass skulle ha en genuin smak av vårt geografiska ursprung – och det här är vår själ uttryckt i en riktigt klassisk glassmak, menar Dan Bengtsson.

Här är de fyra andra nyheterna från Sia-glass

Popcorn brynt smör –
 ”en krämig gräddglass med smak av brynt smör, chokladdoppade popcornbitar och virvlar av salt kolasås”.

Choklad Stracciatella – ”en svensk halvliters finglass med lyxig belgisk choklad”.

Salt karamell – ”en nyhet i Utan tillsatt socker-sortimentet, en krämig gräddglass med smak av salt karamell och virvlar av salt kolasås”.

Salt karamell flerpack – ”en riktig storsäljare i Sia-glass sortiment på glasskartan, görs med vår finaste gräddglass smaksatt med salt kolasås, toppad med chokladdopp och krispiga bitar av smörkola”.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil