Med nästan alla svenskar som äter pizza minst en gång om året och en ökande trend mot att välja fryst pizza för hemmakonsumtion, ser Grandiosa en betydande tillväxtpotential inom dagligvaruhandeln för sin produkt. Sara-Maria Löfvenberg, Brand Team Manager på Grandiosa Orkla Foods Sverige, betonar att ambitionen är att bli det självklara valet för alla i Sverige som älskar pizza med mycket av det goda på.
Genom att förbättra smak, kvalitet och använda svenska råvaror, hoppas Grandiosa attrahera fler konsumenter som föredrar att äta pizza hemma. Den nya kommunikationsstrategin, som illustreras genom konceptet ”Hela Sveriges Hempizza”, betonar just detta – att Grandiosas produkter är det perfekta valet för alla tillfällen där man vill njuta av en läcker pizza hemma.
De förbättrade Grandiosapizzorna kommer med en ny och saftigare pizzabotten som ändå behåller sin karaktäristiska tunnhet, samt en fylligare tomatsås och svenskt kött i samtliga nio smakvarianter. Dessutom lanseras produkterna i en ny design för att bättre spegla deras förbättrade kvalitet och smak.Det här inlägget är sponsrat av våra partners Peruker
Denna förbättrade serie av Grandiosapizzor, som tidigare gick under namnet ”X-tra Allt”, bakas fortfarande i Sveriges största stenugnspizzeria i Vansbro och finns tillgängliga i butiker från och med början av maj. Med dessa förbättringar hoppas Grandiosa att göra sina produkter till det självklara valet för alla som vill njuta av en riktigt god pizza hemma.