Originalserien med Gunry handtvål har varit en del av svenska hem sedan 1983 och är idag en storsäljare inom kategorin handtvål. För att möta konsumenternas förväntningar moderniseras nu både design och doftprofil – utan att förändra den veganska och dermatologiskt testade formulan som består av 96% naturliga ingredienser.
– Våra tvålar är mer än bara hygienprodukter, de är en del av vardagens små glädjeämnen. Med en uppdaterad doftprofil och modern design vill vi kombinera tradition och innovation, säger Sofia Burenklint, Kategorichef på Rybrinks.
Dofter som driver försäljning året om
Serien med Gunry handtvål innehåller några av varumärkets mest populära dofter: Apple, Milk & Honey, och nykomlingen Raspberry Rhubarb, inspirerad av svenska sommarminnen. En annan nyhet är att Cherry Blossom, tidigare en säsongsfavorit, nu ingår i originalsortimentet och blir tillgänglig året om – ett strategiskt drag för att säkerställa jämn försäljning över säsonger.
Hållbarhet som konkurrensfördel
Med en ökad efterfrågan på hållbara hygienprodukter har Gunry integrerat återvunnen plast i förpackningarna och tagit bort mikroplaster ur sina tvålar.
– Konsumenterna förväntar sig hållbara val, och vårt mål är att göra det enkelt för dem att välja rätt. Den här relanseringen är ett naturligt steg i vår ambition att erbjuda prisvärda och miljömedvetna produkter, säger Sofia Burenklint.
Rätt timing för handeln
Den uppdaterade originalserien finns i butik från vecka 11 hos utvalda återförsäljare. Med en tydlig positionering kring hållbarhet och välbekanta dofter kan Gunry förvänta sig en fortsatt stark närvaro inom segmentet, samtidigt som den nya designen och doftprofilen ger återförsäljare möjligheter att attrahera både nya och befintliga kunder.