Hyfsad start för Clas Ohlson

Clas Ohlson ökade sin försäljning i Norden med 4 procent under januari 2020. Totalt ökade försäljningen med 1 procent och online steg försäljningen med 30 procent.

Den totala försäljningen i januari ökade alltså med 1 procent och landade på 625 miljoner kr, att jämföra med 621 miljoner kr januari 2019.
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade också med 1 procent.

I de nordiska länderna ökade Clas Ohlson sin försäljning med 4 procent men den största ökningen för koncernen fortsätter att vara på nätet.
Online-försäljningen steg med 30 procent under januari – jämfört med januari 2019 – och landade på 38 miljoner kr med 29 miljoner kr som jämförelsetal.

Butiksbeståndet har minskat med 8 butiker netto och 31 januari hade Clas Ohlson 230 butiker.

När det gäller de första tre kvartalen av räkenskapsåret, som slutar 30 april, ökade försäljningen med 1 procent till 7 115 miljoner kr.
Under samma period steg försäljningen på nätet med 20 procent och nådde nivån 404 miljoner kr.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil