Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Hyfsad start för Clas Ohlson

Clas Ohlson ökade sin försäljning i Norden med 4 procent under januari 2020. Totalt ökade försäljningen med 1 procent och online steg försäljningen med 30 procent.

Den totala försäljningen i januari ökade alltså med 1 procent och landade på 625 miljoner kr, att jämföra med 621 miljoner kr januari 2019.
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade också med 1 procent.

I de nordiska länderna ökade Clas Ohlson sin försäljning med 4 procent men den största ökningen för koncernen fortsätter att vara på nätet.
Online-försäljningen steg med 30 procent under januari – jämfört med januari 2019 – och landade på 38 miljoner kr med 29 miljoner kr som jämförelsetal.

Butiksbeståndet har minskat med 8 butiker netto och 31 januari hade Clas Ohlson 230 butiker.

När det gäller de första tre kvartalen av räkenskapsåret, som slutar 30 april, ökade försäljningen med 1 procent till 7 115 miljoner kr.
Under samma period steg försäljningen på nätet med 20 procent och nådde nivån 404 miljoner kr.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Annons

Annons

Annons

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.