Annons

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Hyfsad start för Clas Ohlson

Clas Ohlson ökade sin försäljning i Norden med 4 procent under januari 2020. Totalt ökade försäljningen med 1 procent och online steg försäljningen med 30 procent.

Den totala försäljningen i januari ökade alltså med 1 procent och landade på 625 miljoner kr, att jämföra med 621 miljoner kr januari 2019.
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade också med 1 procent.

I de nordiska länderna ökade Clas Ohlson sin försäljning med 4 procent men den största ökningen för koncernen fortsätter att vara på nätet.
Online-försäljningen steg med 30 procent under januari – jämfört med januari 2019 – och landade på 38 miljoner kr med 29 miljoner kr som jämförelsetal.

Butiksbeståndet har minskat med 8 butiker netto och 31 januari hade Clas Ohlson 230 butiker.

När det gäller de första tre kvartalen av räkenskapsåret, som slutar 30 april, ökade försäljningen med 1 procent till 7 115 miljoner kr.
Under samma period steg försäljningen på nätet med 20 procent och nådde nivån 404 miljoner kr.

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch