Foodora öppnar på Söder

Foodora öppnar livsmedelsbutik med leveranser inom 30 minuter. Först ut blir en specialbyggd butik på Söder i Stockholm och snart på fler platser.

För en månad sedan berättade Foodora och OKQ8 om ett samarbete som handlade om att Foodora levererar dagligvaror, snacks och annat från OKQ8:s butiker.
Nu kommer beskedet att Foodora i egen regi öppnar livsmedelsbutiker, vilket Market var först med att berätta om.

Foodora markets är namnet på den nya satsningen där Foodora ska leverera från egen butik på 30 minuter efter beställning, något vd Hans Skruvfors kallar ”en game changer”.
Den första butiken – som blir både en fysisk och digital butik – ska inom kort öppna på Söder i Stockholm.

Ambitionen är sedan att snabbt fylla på butiksnätet i Stockholms-området och sedan fortsätta i andra delar av landet.
– Butikerna ska också bli en stöttepelare för lokala varumärken. Genom oss kommer svenskarna kunna köpa närproducerade varor, vilket jag vurmar starkt för. Det lokala näringslivet är alltid något jag har i tankarna när vi utvecklar våra tjänster, säger Hans Skruvfors till market.se.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil