Kexchoklad marknadsför med budskap även i år

Kexchoklad marknadsför med budskap även i år
Cloetta upprepar marknadsföringsframgången med budskap på kexchokladens omslag. Foto: Pressbild Cloetta
Kexchoklads budskapskampanj är tillbaka. Även i år vill Cloetta maxa försäljningen av kexchoklad genom budskap på omslaget. Start i början av juni.

Kexchoklads budskapskampanj är tillbaka. Även i år vill Cloetta maxa försäljningen av kexchoklad genom budskap på omslaget. Start i början av juni.

Kexchoklad har under några tidigare år marknadsförts med hjälp av budskap på omslaget.
Med logotypen utbytt mot sådant om ”Grymt jobbat” och ”Starkt kämpat” hoppas man att vi även i år ska tycka en kexchoklad passar extra bra till någon speciell.

– Vi upprepar nu succén från tidigare år och låter Kexchoklad Original få en tillfällig design där logotypen byts ut mot budskapen ”Grymt jobbat!”, ”Heja Heja!”, ”Starkt kämpat!” och ”Vilken hjälte!” i det kexchokladrutiga mönstret, konstaterar Marie Schelin hos Cloetta.

– Kexchoklad är ett varumärke som ligger det svenska folket varmt om hjärtat, och vi tror att det i dessa tider finns många som vill passa på att tacka, uppmuntra eller bara sprida lite positiv energi till någon i sin närhet med Kexchoklad som avsändare, menar hon och hoppas på lite extrahjälp av fotbolls-EM och sommar-OS.

Kexchoklad med ny design beräknas dyka upp i början av juni i butikerna för att inleda kampanjperioden.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Max lånar ut sin hållbarhetschef

Nu tar Max Burgers återanvändning ett steg till. I ett nytt utspel lovar man konkurrenterna att få låna Max hållbarhetschef, Kaj Török.

Nykomling blev årets uppfödare

När Kronfågel korade Årets uppfödare 2022 hamnade priset hos Anette och Per Henningsson på Backa gård, uppfödare sedan fyra år.

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil