Kexchoklad marknadsför med budskap även i år

Kexchoklad marknadsför med budskap även i år
Cloetta upprepar marknadsföringsframgången med budskap på kexchokladens omslag. Foto: Pressbild Cloetta
Kexchoklads budskapskampanj är tillbaka. Även i år vill Cloetta maxa försäljningen av kexchoklad genom budskap på omslaget. Start i början av juni.

Kexchoklads budskapskampanj är tillbaka. Även i år vill Cloetta maxa försäljningen av kexchoklad genom budskap på omslaget. Start i början av juni.

Kexchoklad har under några tidigare år marknadsförts med hjälp av budskap på omslaget.
Med logotypen utbytt mot sådant om ”Grymt jobbat” och ”Starkt kämpat” hoppas man att vi även i år ska tycka en kexchoklad passar extra bra till någon speciell.

– Vi upprepar nu succén från tidigare år och låter Kexchoklad Original få en tillfällig design där logotypen byts ut mot budskapen ”Grymt jobbat!”, ”Heja Heja!”, ”Starkt kämpat!” och ”Vilken hjälte!” i det kexchokladrutiga mönstret, konstaterar Marie Schelin hos Cloetta.

– Kexchoklad är ett varumärke som ligger det svenska folket varmt om hjärtat, och vi tror att det i dessa tider finns många som vill passa på att tacka, uppmuntra eller bara sprida lite positiv energi till någon i sin närhet med Kexchoklad som avsändare, menar hon och hoppas på lite extrahjälp av fotbolls-EM och sommar-OS.

Kexchoklad med ny design beräknas dyka upp i början av juni i butikerna för att inleda kampanjperioden.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil