Varva ner med ett glas mjölk, lev i muet

Varva ner med ett glas mjölk, lev i muet
Lev i muet, är uppmaningen i Arlas nya kampanj för att få oss att dricka mer mjölk. Foto: Pressbild Arla
Arla lanserar en ny kampanj för att, inte oväntat, få oss att dricka mer mjölk. ”Varva ner med ett glas mjölk och lev i muet”, är budskapet från Arla.

Arla lanserar en ny kampanj för att, inte oväntat, få oss att dricka mer mjölk. ”Varva ner med ett glas mjölk och lev i muet”, är budskapet från Arla.

Hälsotrenden har aldrig varit starkare samtidigt som många unga oroar sig för framtiden och känner en press att räcka till när kraven ökar, hävdar Arla.
Det bäddar för kampanjen för att uppmuntra fler att ”leva lite mer i muet” och ta ett glas mjölk för att varva ned och för återhämtning.

– Att leva upp till bilden av den perfekta, välmående människan kan vara extremt pressande för många unga idag, säger Hanna Wennerdal som är varumärkeschef för mjölk hos Arla.
– Därför vill vi visa på att enkelheten och inställningen till att leva mer hälsosamt ska vara okomplicerat och att återhämtning är minst lika viktigt. Mjölk innehåller mycket näring, perfekt både före och efter din träning, tillägger hon.

Kampanjen Lev i muet, framtagen av Prat PR, siktar på målgruppen 16–33 år med PR- och influenceraktiveringar under året.
Kommunikationen fokuserar på att påminna människor att ta en paus i en annars hektisk vardag där skol- och arbetstid flyter ihop med vardagen, genom att med enkla medel stanna upp, ta ett djupt andetag och helt enkelt bara känna efter.
Den första kampanjen lanseras i juni med fokus på just att Leva i muet och hitta sitt inre lugn genom att varva ner, stanna upp och bara ta en kort paus.
Aktiveringen i traditionella och sociala medier kallar Arla ”Milkfulness”. Under året följer fler aktiveringar med inspiration kring välmående.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Pengar att spara på mindre svinn

I ekonomiskt svårare tider är minskat matsvinn inte bara positiv för miljön utan även för den egna plånboken, påpekar Danone och Too good to go.

Lämnar råd inför stora matsvinnsdagen

Tyska Hellofresh ansluter sig till dem som uppmärksammar internationella matsvinnsdagen denna torsdag och lämnar sina råd för minskat matsvinn.

Stor majoritet vill ha skolmjölken kvar

Franskägda Skånemejerier har gjort en undersökning bland skånska föräldrar, vilken visar att en stor majoritet av dem vill ha skolmjölken kvar.

Genererar pengar även till Skåne

Köpenhamns flygplats genererar 14,4 miljarder kr i samhällsekonomisk vinst för Region Skåne och skapar jobb och ekonomisk tillväxt, enligt ny rapport.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil