Tio år för Arla och Starbucks

Drickfärdiga kaffedrycker säljer alltmer och Arla och Starbucks ser fram mot nya framgångar. | Foto: Pressbild
Arla uppmärksammar nu att man i tio år exporterar drickfärdiga kaffedrycker från Danmark i samarbete med Starbucks med snabbt stigande siffror.

För tio år sedan började Arla och Starbucks i samarbete sälja drickfärdiga kaffedrycker.
Det är en marknad med hög global tillväxt där enhetsproduktionen enligt Arla ökat med hela 1 700 procent.

Arla och Starbucks började samarbetet 2010 i tre länder och säljer idag produkterna i dryga 40-talet länder i Europa, Mellanöstern och Afrika.
Ambitionen är att exportera till fler länder.

– Samarbetet innebär att Arlas långa erfarenhet av att tillverka mejeriprodukter och vår leveranskedja kombineras med Starbucks kaffeexpertis –en perfekt matchning om man tittar på vår gemensamma tillväxt, säger Hanne Søndergaard, global chef för marknadsföring på Arla.

2018 tecknade de två företagen ett långsiktigt strategiskt avtal som löper på 21 år och som ger Arla licens att fortsätta tillverka, distribuera och marknadsföra Starbucks mjölkbaserade drickfärdiga kaffedrycker i EMEA-regionen (Europa, Mellanöstern och Afrika).

Starbucksprodukterna tillverkas hos Arla i Danmark och tillverkas av mjölk från Arlas bönder.
Kaffet är enligt Arla etiskt producerat kaffe av 100 procent arabicabönor från Starbucks coffee company.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood satsar på bananmognad

Jämnare mognad, bättre kvalitet och mindre svinn. Det är resultatet av Greenfoods nya bananmognadsanläggning som just nu byggs i Helsingborg.

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil