Lanserar växtbaserade matlagningsprodukter

Lanserar växtbaserade matlagningsprodukter
Tre nya växtbaserade matlagningsprodukter från Valio. Foto: Pressbild Valio
Valio utökar sitt veganska sortiment Valio Oddlygood genom att lansera växtbaserade alternativ till creme fraiche, matlagningsgrädde och vispgrädde.

Valio utökar sitt veganska sortiment Valio Oddlygood genom att lansera växtbaserade alternativ till creme fraiche, matlagningsgrädde och vispgrädde.

Att vi under de senaste åren sett en klart ökad efterfrågan på växtbaserade livsmedel är ingen nyhet.
Vi har dessutom kunnat se att även om inte andelen veganer och vegetarianer växer bland svenskarna så ökar andelen allätare, nu för tiden ofta benämnda flexitarianer.

Det tar nu Valio vidare i ett steg till när man lanserar nya växtbaserade matlagningsprodukter.
Det är Oddlygood dream fraiche (som hörs på namnet ett alternativ till creme fraiche), Oddlygood easy cooking (en matlagningsgrädde) och Oddlygood easy whipping (en vispgrädde).

– Det är väldigt spännande att vara en del arbetet för växtbaserade alternativ till klassiska matlagningsprodukter. Det ska vara lätt att anpassa maten både till vardag och fest, utan att behöva tumma på smaken, säger Valio Oddlygoods produktchef Karin Philipsson.
– I våra konsumenttester av nyheterna upplevdes smaken som god och texturen som krämig, vilket vi så klart tycker är kul, tillägger hon.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil