Lidl bjuder barn på VM-handbollen

Arkivbild MostPhotos
VM i handboll för damer är igång i Göteborg och sponsorn Lidl bjuder nu över 100 barn på möjligheten att vara landslagsstjärnor för en dag.

Scandinavium kommer att vara fullt till bredden med handbollsfans, men det finns några som har laddat lite extra inför dam-VM.
Lidl Sverige fördjupar sin sponsring till Svenska handbollslandslaget och går nu in som initiativtagare till ”Lilla VM” där över 100 barn får möjlighet att vara landslagsstjärnor för en dag.

Under hösten har utvalda föreningar och skolor i Göteborg engagerats i det som kallas ”Lilla VM”, som bland annat handlar om att ge barn en chans att få röra på sig och vara en del av ett sammanhang genom handbollen.

Projektet har initierats av Lidl Sverige och drivs av initiativet Hand the Ball som är en ordinarie del av Svenska handbollförbundets verksamhet och som syftar till att agera plattform till en positiv fritid och att få barn och ungdomar i rörelse.
Målet är att uppmuntra barn och ungdomar till fysisk aktivitet och samarbete för att förebygga ohälsa.

Ljubomir Vranjes, en av Sveriges bästa och mest meriterade handbollsspelare någonsin, är ambassadör för Lilla VM och kommer att medverka i Scandinavium den 2 december.
– Jag kom till Sverige som fyraåring, till Kortedala, och det var en tuff uppväxt där idrotten räddade mig från ett annat liv som hade kunnat bli destruktivt. Jag har idrotten att tacka för mycket och jag älskar att ge tillbaka, särskilt till barn som ska inspireras att starta med en idrott, exempelvis handboll, säger Ljubomir Vranjes

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil